Concertagenda

1946 - 2024: 78 jaar Vlissingse Oratorium Vereniging - Zeeuws Concertkoor

Wij geven onze concerten onder de naam Zeeuws Concertkoor, waarbij wij blijven vermelden dat het Zeeuws Concertkoor een initiatief is van de Vlissingse Oratorium Vereniging.

16 maart 2024 19.00 uur – Sint Jacobskerk Vlissingen: J.S. Bach - Matthäus-Passion

Uitvoerenden:
Falco van Loon - evangelist (tenor)
Berend Stumphius - Christus (bas)
Sarah van Mol - sopraan
Dave ten Kate - alt
Marcel Reijans - tenor
Robbert Muuse - bas/bariton
En verder: de Koorschool Haarlem, het Zeeuws Concertkoor, TY Zeeuws Kamerorkest en Jos Vogel - orgel.
Dirigent: Pim Overduin.

Het concert begint om 19.00 uur. Kerk open om 18.00 uur
U kunt kaarten kopen via deze website (zie bestelknop bovenaan de homepage).
Let op: we zijn bijna uitverkocht.

Er zijn nog enkele kaarten te koop bij boekhandel 't Spui aan de Oude Markt te Vlissingen.
Voor donateurs van de Stichting Vrienden van de VOV zijn in het middenschip van de kerk aparte plaatsen gereserveerd.
Dus, geef u eerst op als donateur van
de Stichting Vrienden en bestel daarna uw kaarten.
U wordt donateur van deze stichting voor minimaal € 25 per jaar.
Aanmelden als donateur: info@zeeuwsconcertkoor.nl

Vooraankondiging zaterdag 14 december 2024 in de Sint Jacobskerk:

King Arthur, een semi-opera van Henry Purcell

Dit is een productie van het Zeeuws Concertkoor in samenwerking met Fontys Academy of the Arts en het Souvenir Jeugdkoor.
Medewerking wordt verder verleend door de balletschool Middelburg en het barokorkest Florilegium Musicum.
Dirigent: Pim Overduin;  regie: Joke Ruppert

King Arthur is ook te zien op zondag 15 december om 14.30 in de Nieuwe Kerk in Zierikzee.
En onder voorbehoud op woensdag 11 december in theater Factorium te Tilburg.

Kaarten voor 11, 14 en 15 december kosten € 25; voor kinderen/jeugdigen t/m 17 jaar en studenten € 10.
De kaartverkoop begint op 1 september as. via deze website.

Dit is muziek waar je heel blij van wordt. Dus kom meezingen en wordt lid van VOV/Zeeuws Concertkoor!
De repetities zijn op maandagavond van 20.00 - 22.00 in het Scheldemond College, Weyevlietplein 13 te Vlissingen.
Info en aanmelden: info@zeeuwsconcertkoor.nl