Nieuws van het Zeeuws Concertkoor, juli 2022

Overzicht van onze concerten najaar 2022

Een overzicht van onze komende concerten

Wilt u meezingen, geef u dan op via info@zeeuwsconcertkoor.nl

1. Zaterdag 3 september 2022: The Armed Man van Karl Jenkins from scratch. Locatie: Sint Jacobskerk in Vlissingen

Op één dag deze Mis voor de Vrede instuderen en 's avonds samen met mezzosopraan Helena van Heel, muezzin Akam Hoessein, pianist Jacco Lamfers, organist Jos Vogel en de musici van het Holland Symfonie Orkest uitvoeren. De repetities en het concert staan onder leiding van dirigent Pim Overduin.

Programma: 09.30 - 12.30 ochtendrepetitie; 14.00 - 17.00 middagrepetitie; 20.00 concert

Deelname aan de scratch: gratis voor leden VOV / Zeeuws Concertkoor; € 35,- (inclusief concert) voor alle andere deelnemers.

Opgeven via https://zeeuwsconcertkoor.nl/scratchTAM

Entree kaarten van het concert kosten € 15,-.  Kaartverkoop aan de kerk. Er zijn geen gereserveerde plaatsen.

2. Zaterdag 5 november 2022: Messa da Requiem van Giuseppe Verdi. Locatie: evenementenhal Baskensburg in Vlissingen

Dit is hét grote requiem van Verdi. Meestal alleen te horen in de concertzalen van de Randstad; straks in de speciaal daarvoor ingerichte grote hal Baskensburg.

Het concert is een samenwerking van Zeeuws Concertkoor met de koren van Toonkunst Nijmegen en Toonkunst Wageningen. In totaal circa 150 zangers. Verder doet het Promenade Orkest in grote bezetting mee, en natuurlijk 4 solisten. Het geheel staat onder leiding van dirigent Pim Overduin.

Voor meer info: https://www.zeeuwsconcertkoor.nl/verdi

Entreekaarten kosten € 25,- (parterre) en € 17,50 (tribune).

De kaartverkoop start na het zomerverlof. Zie onze webste: www.zeeuwsconcertkoor.nl

Donateurs van de Stichting Vrienden van de VOV hebben voorrang bij het kopen van kaarten.

U kunt zich ook nog altijd via onze website opgeven om mee te zingen.

3. Zaterdag 26 november: 3 Bach-cantates op weg naar Kerstmis. Locatie: Sint Jacobskerk in Vlissingen

Het Zeeuws Concertkoor brengt samen met Pim's Masterclass drie sfeervolle cantates, die geheel passen in de tijd van het jaar: het begin van de Advent, op weg naar Kerstmis.

Solisten zijn Titia van Heyst, Jan-Willem Schaafsma en Robbert Muuse. Jos Vogel (orgel) en TY Zeeuws Kamerorkest begeleiden. Het geheel staat onder leiding van dirigent Pim Overduin.

Het concert wordt besloten met een aantal bekende carols van John Rutter en met community singing.

Entreekaarten kosten € 15,-

De kaartverkoop start na het zomerverlof. Zie onze website: www.zeeuwsconcertkoor.nl

Wilt u meezingen in dit concert? Geef u dan op voor Pim's Masterclass of wordt lid van de VOV / Zeeuws Concertkoor.

4. Vooraankondiging: in het kader van de Nationale Herdenking 70 jaar Watersnoodramp brengt het Zeeuws Concertkoor samen met het Vocaal Ensemble Cantare uit Goes The Flood Requiem 1953 van Douwe Eisenga.

Eisenga schreef dit indrukwekkende werk ter gelegenheid van de herdenking van 50 jaar Watersnoodramp. Hij maakt nu in opdracht van het Zeeuws Concertkoor een nieuwe orkestversie, d.w.z. een versie voor kamerorkest, zodat wij het werk mee op tournee kunnen nemen. Het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk neemt deel aan dit grote project.

De concerten staan gepland voor:

- vrijdag 27 januari 2023 in de Sint Jacobskerk te Vlissingen

- zaterdag 28 januari 2023 in de Grote of Maria-Magdalenakerk te Goes

- donderdag 2 februari 2023 in de Nieuwe Kerk te Zierikzee

- zaterdag 4 februari 2023 in de Grote of Sint Michaëlskerk te Middelharnis

- zondag 5 februari 2023 in de Nieuwe Kerk te Zierikzee (matinee)

Alle concerten staan onder leiding van dirigent Pim Overduin.

Wilt u meezingen? Geef u dan via info@zeeuwsconcertkoor.nl op bij het Zeeuws Concertkoor - repetities op maandagavond van 20.00 - 22.00 in het Scheldemond College te Vlissingen; of informeer bij Vocaal Ensemble Cantare - met repetities op donderdagavond in Lewedorp - wat de mogelijkheden zijn: info@cantaregoes.nl

Tot zover en met vriendelijke groet,

namens het bestuur van VOV / Zeeuws Concertkoor,

Martin Ruppert, voorzitter