jaarplan 2023

Jaarplan 2023

(vastgesteld in de Algemene Ledenvergadering van de VOV op 8 mei 2023)

Dit jaarplan verschijnt begin mei 2023. In de maanden januari – april 2023 hebben al concerten van onze koorvereniging plaats gevonden.

1. Douwe Eisenga - The Flood, Requiem 1953
    - 27 januari 2023  Sint Jacobskerk Vlissingen
    - 28 januari 2023  Grote of Maria-Magdalenakerk Goes
    - 2 februari 2023  Nieuwe kerk Zierikzee
    - 4 februari 2023  atrium gemeentehuis Tholen
    - 5 februari 2023  Nieuwe kerk Zierikzee
  1. Grote kerk Veere: Passie in Veere

- Goede Vrijdag 7 april 2023, ochtend: kinder-Matthäus in samenwerking met de Primas-scholengroep Walcheren / Noord-Beveland
- Goede Vrijdag 7 april 2023, middag: J.S. Bach – Matthäus-Passion

Concerten in voorbereiding voor de tweede helft van 2023:

1. 9 december 2023 Sint Jacobskerk: … met twee heiligen op weg naar Kerstmis
    Op het programma:
    - Saint Nicolas Cantata van Benjamin Britten
    - Sint Lucia, de heilige met de kaarsenkroon
    Het is een programma waarin verhalen van en over deze twee lichtbrengers in donkere dagen  worden verteld en/of gezongen. Het wordt zo samengesteld dat het aantrekkelijk is voor de hele familie, van (klein-)kind tot (groot-)ouders en dat het, of een gedeelte ervan, ook gebracht kan worden als matinee. Aan het deel over de heilige Lucia moet nog een verdere uitwerking worden gegeven. Daarbij wordt Helena van Heel, mezzosopraan en afkomstig uit Zweden, betrokken.
    De voorgeschreven orkestbezetting van het werk van Britten, teweten strijkers, piano, orgel en slagwerk, maakt het mogelijk om het strijkersensemble Con Legno van Muziekschool Zeeland o.l.v. onze dirigent uit te nodigen.
    Voor de nog samen te stellen Sint Lucia – cantate wordt gedacht aan samenwerking met het Zeeuws Jeugdorkest.
    Aan dit programma kunnen nog enkele muzikale ‘uitsmijters’ worden toegevoegd.

Verder wordt in de maanden mei t/m juli aandacht gegeven aan de kwaliteit van het koor. Elise van Es, sopraan en koorcoach, gaat in samenspraak met onze dirigent een aantal maandagavonden met het koor aan de slag.

Door de coronapandemie kon het 75-jarig bestaan van onze koorvereniging niet worden gevierd. Het bestuur stelt voor dit alsnog te vieren door middel van het met elkaar maken van een muzikale excursie.

MR05052023