oktober 2023 - contacten leggen (2)

Dus op naar Tilburg.
In de parkeergarage worden we begroet met deze tekst:

Dus Tilburg is voor ons the place to be.

We treffen Margriet van Reisen vlakbij haar conservatorium. Zij heeft naast het hoofddocentschap zang ook een eigen solistenpraktijk. Haar curriculum is indrukwekkend. Met werken uit de laat-romantiek tot en met de 20e eeuwse modernen als Boulez en Ligeti heeft ze bij de grote Europese orkesten, operahuizen en festivals  gesoleerd. Ze behoorde indertijd tot de laureaten van het Koningin Elisabeth Concours in Brussel.
Het Brabants Dagblad schreef in 2003 over haar: Margriet van Reisen schitterde gisteravond zowel in de traditionele romantiek als eigentijds spectakel. Ze maakte in beide een verpletterende indruk. Ze moet de grootste Nederlandse zangeres van nu zijn, een nieuwe Jard van Nes…
Gelukkig hadden we al deze kennis nog niet paraat toen we met elkaar aan de praat gingen.
Pim Overduin treft in ieder geval een gelijkgestemde en bevlogen collega aan tafel. Het hadden indertijd jaargenoten kunnen zijn. Een goeie click meteen.
Margriet vertelt dat ze graag de rollen uit King Arthur wil aanbieden aan haar studenten, maar dan wel als een extra mogelijkheid voor hen om podiumervaring op te doen en hun eigen curriculum ook daarmee te vullen.
We spreken af King Arthur samen eens goed door te pluizen en te kijken wat voor haar studenten in grote en kleinere rollen passend zou zijn.
Voor één rol hadden wij onze keuze al gemaakt, een keuze waar Margriet zich geheel in kan vinden: de rol van King Arthur.

In Tilburg gaan we ook de contacten aanhalen met het Souvenir Jeugdkoor. Peggy Hegeman is vanaf de oprichting in 1997 dirigent van dit koor. Het bestaat weer uit een kleuterzangklas, opleidingsklas voor 6- tot 12-jarigen, en dan het Souvenir Jeugdkoor zelf. Peggy hadden we al gevraagd om met haar koor mee te doen aan ons december-concert 2023. Toch hebben we een verborgen vraag bij ons, namelijk of ze ook een jaar later mee zou willen doen met King Arthur.
King Arthur? Maar daar komt toch helemaal geen kinderkoor in voor?
Tja, is het antwoord, bij ons wel!